Қазақстанмен көршілес елдердегі ЖЖМ бағасының айтарлықтай айырмашылығы жылдан жылға артып келеді. Ол әсіресе дизель отыны мен бензин үлкен сұранысқа ие көктем мен егін жинайтын кезде жанармай тапшылығын туғызады.
«Бұл мәселе бізге бұрыннан белгілі және себептері де әртүрлі. Бірақ сарапшылардың талдауы мен тұтыну мониторингі көршілерге қарағанда бірнеше есе арзан қазақстандық өндірістің ЖЖМ «сұр» экспорт немесе транзиттік көлік арқылы шетелге кететінін көрсетті, өйткені біздің ел Еуропа мен Азия арасындағы барлық жолдардың қиылысында орналасқан. Транзиттік көлік ағыны жылдан жылға артып келеді», — дейді Серік Исиев.
Ресми сілтемелерде айтылғандай, соңғы 5 жылда Қазақстанда бензин өндірісі 70%-ға, дизель отыны 30%-ға өсті, бірақ Болат Ақшолақовтың айтуынша, өткен жылы дизель отынын өндірудің рекордтық көлеміне қарамастан еліміздің кейбір өңірлерінде 5 млн тоннадан астам ЖЖМ тапшылығы тіркелді. Бұл импортталған қымбат өніммен жабылуы керек.
«Энергетика министрі ЖЖМ бойынша жағдайды талдай отырып, Ресей, Қырғызстан және Өзбекстан бағаларын салыстыра отырып, тиісінше литріне 345 теңге (45%-ға), 390 теңге (64%), 480 теңге (101%) көрсетті. Әрине, мұндай айырмашылық көлеңкелі экспорт пен шетелдік «ауыр жүк» жүргізушілерін қызықтыра алмайды, бұл қазақстандық отын нарығына айтарлықтай әсер етеді. Біздің еліміз өзінің арзан өнімімен басқа елдердің экономикасын іс жүзінде субсидиялайды. Менің ойымша, АИ-92 және АИ -93 маркалы бензиннің 11%-ға қымбаттауы қалыптасқан жағдайда қажетті стратегиялық шара», — дейді ол.